Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj
 

Pošalji prijatelju

Mladiibiznis

23. 10. 2017. Užice

Autor: J.P. Izvor: Radio Luna

Kako koristiti društvene mreže za unapređenje poslovanja(AUDIO)?

Predavanje i saveti kako koristiti društvene mreže za promociju posla koji ste pokrenučli, vaših proizvoda ili usluga, za direktnu komunikaciju sa potencijalnim klijentima, za jačanje brenda...

Svako ko želi da promoviše svoj biznis, svoje proizvode i usluge, da ojača brend, proširi krug klijenata, treba da iskoristi potencijale koje za reklamiranje nude društvene mreže, odnosno socijalni mediji, ističu konsultanti. 

Internet marketing i promocija na društvenim mrežama više nisu budućnost nego naša sadašnjost i predstavljaju neminovnost, podsetila je konsultant za digitalni marketing Anđelka Dučić.

-         Ljudi su danas na Fejsbuku, Instagramu, Guglu. Tamo se prvo raspituju o biznisima, tamo kupuju i zato je normalno za svakog ko želi da proširi svoj biznis da bude prisutan na istim. Nije to ništa strašno niti je to bauk, navela je za Radio Lunu i RAM mrežu Anđelka Dučić i savetovala početnicima u biznisu da poslušaju brojne tutorijale na internetu, potom da primene savete ili da, ako se ne snalaze, konsultuju stručnjake.

Podsetila je da su greške moguće, kako navodi, kao i na svakom početku, ali da ih se ne treba plašiti već da ih treba prevazići.

Oglašavanje na društvenim mrežama se da naučiti, rekla je Dučić i istakla da bi obavezno trebalo iskoristiti mogućnosti koje za promociju pružaju Fejbuk, Instagram, Tviter, Gugl.

Kako koristiti društvene mreže i e- mail za marketing promociju, bila je tema predavanja koje je održano tokom WWW konferencije u Gradskom kulturnom centru u Užicu.

Konsultant za digitalni marketing Anđelka Dučić je tokom predavanja istakla da je kreiranje stranice, biznis pejdža, umesto korišćenja privatnog profila za posao, prvi korak ka promociji svog brenda na društvenim mrežama. Važno je, kako je navela, osmisliti imidž kako bi se privukla pažnja na proizvod.

Voditi se pitanjem na koji način najbolje iskoristiti Fejbuk za promociju.

Prednost promovisanja proizvoda na fejsbuku, kako je navela Dućić, jeste radnja koja je otvorena 24 sata, sedam dana u nedelji, koja nije ograničena fizičkim granicama, što, kako je objasnila, otvara mogućnost za mnogo više prodaje i zarade.

Da bi vaš proizvod došao do većeg broja ljudi, neophodno je oglašavanje, podsetila je Dučić. Organskom i plaćenom promocijom na Fejsbuku je moguće povećati krug potencijalnih klijenata.  


Organskom promocijom, odnosno kreiranjem događaja i grupa, može se proširiti krug potencijalnih klijenata.

-         Sveti gral digitalnog marketinga je viralni sadržaj, navela je Dučić objasnivši da viralno znači nešto što se širi brzo i lako, kao virus. Navela je da su to uglavnom smešni video klipovi koji se slučajno, neočekivano dese i koje ljudi vole da šire, dele dalje i pokazuju drugima. Viralni sadržaji, kako je navela Dučić, predstavljaju način dolaska do većeg broja ljudi bez plaćanja.

-         Do većeg broja ljudi je teško doći bez plaćanja. Morate da uložite novac, istakla je Anđelka Dučić.

-         Ako se nigde ne oglašavate, jedini ljudi koji će za vas čuti su vaši prijatelji, familija i komšije, navela je Dučić istakavši da plaćeno oglašavanje na Fejbsuku može biti jeftinije od tradicionalnih vidova marketinga i promocije na drugim medijima.

Stavite se u ulogu kupca, poručila je Anđelka Dučić, istakavši da su ljudi prezasićeni direktnih prodaja, zbog čega je važno da svaka objava na društvenim mrežama iza sebe ima priču. Tokom pravljenja kampanje je bitno voditi se ciljevima kojima se teži, rekal je Dučič navodeći da se kampanja najčeće pravi kako bi ljudi čuli za posao, kako bi se povećale posete na sajtu firme, kako bi se povećalo angažovanje pratilaca na društvenim mrežama.

Najefektnija reklama, kako je podsetila Dučić, jeste ona koja ljude zainteresuje.

Kako je savetovala Dučić, oglas ili objava mora da privlači pažnju, mora da bude interesantna, kvalitetna, treba lepo da izgleda. Oglas treba da bude što više personalizovan. To može biti lepa fotografija vašeg proizvoda, srećni video, kratak post, bez previše teksta. Ako je oglas na fotografiji, voditi se pravilom da test ne čini više od 20 odsto fotografije oglasa. Predlaže češće korišćenje videa, zbog popularnosti tog formata na Fejsbuku. Dučić je navela da je važno ljude pozivati na akciju.

Ako za jačanje brenda i zarad širenja kruga potencijalnih kupaca koristite plaćeno oglašavanje, kako je navela Dučić, važno je prvo tačno odrediti ciljnu grupu svojih proizvoda i usluge.

-         Idite u sitna crevca u podešavanju oglasa, poručila je Dučić navodeći važnost što detaljnijeg određivanja ciljne grupe kako bi objave lakše došle do većeg broja potencijalnih klijenata.

Dučić je istakla da ne bi trebalo koristiti tuđe video sadržaje ni fotografije, zbog kršenja autorskih prava, da ne bi trebalo objavljivati klasične statuse bez fotografija ili linkova ka sajtovima jer, kako je navela, ne daju dobre efekte i ne pozivaju ljude na akciju.

-         Svaki tekst mora imati fotografiju, video ili link, bez previše informacija, poručila je Dučić u Užicu istakavši da se, pre svega, moraju poštovati pravila oglašavanja na Fejsbuku kako se stranica ne bi ugasila.

Oglase i postove treba objavljivati u vreme kada je publika aktivna. Učestalost objavljivanja bi trebalo prilagoditi navikama ciljne grupe, navela je Anđelka Dučić dodavši da ne postoji tačan odgovor na pitanje koliko dnevno oglasa treba objaviti.

Kod plaćenog oglašavanja je važno pratiti analitiku, podsetila je konsultant za digitalni marketing Anđelka Dučić.

-         Pratite brojeve jer su oni ti koji govore da li radite posao kako treba, poručila je konsultant za digitalni marketing Anđelka Dučić.

Bez obzira da li društvene mreže koristili za promociju svog posla, proizvoda i usluga ili za jačanje brenda i proširenje kruga klijenata, kako je istakla Dučić, razmišljanje izvan kutije dovodi do zapaženosti.

Podsetivši da posao nije toliko razvijen na društvenim mrežama u Srbiji, a posebno na lokalu, konsultant za digitalni marketing Anđelka Dučić je poručila da uz dovoljno kreativnosti možete, kako je istakla, pokupiti kajmak, biti prvi i zapaženi, zbog slabe konkurencije.

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage