Naslovna  |  Užički kraj  |  Izdvajamo  |  Česte i primedbe na dužinu čekanja na pregled
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj
 

Pošalji prijatelju

Izdvajamo

03. 03. 2017. Užice

Autor: Jelena Penezić/ anketa: Dušan Ranković Izvor: Radio Luna

Česte i primedbe na dužinu čekanja na pregled

Pacijenti u Užicu su prošle godine podneli 11 prigovora na rad zdravstvenih ustanova i skoro 290 puta se obratili savetniku za zaštitu prava pacijenata tražeći savet ili pomoć oko ostvarenja prava

Pacijenti u Užicu se godinama žale savetniku za zaštitu prava pacijenata smatrajući da su im uskraćena prava na dostupnost zdravstvene zaštite i na informacije, a česti su prigovori i na neljubaznost zdravstvenih radnika.

U prethodnoj godini je bilo ukupno 11 prigovora pacijenata, devet zbog povrede prava na dostupnost zdravstvene zaštite i dva prigovora zbog povrede prava na informacije. Šest prigovora se odnosilo na rad Doma zdravlja Užice, a pet na rad Opšte bolnice Užice. Od 11, dva prigovora su bila osnovana.

Kako bi dobili savet i zatražili pomoć oko ostvarenja prava, pacijenti u Užicu su se skoro 290 puta obraćali savetniku za zaštitu prava pacijenata. U izveštaju o radu Saveta za zdravlje se navodi da je praksa pokazala da je često potrebno posredovanje između zdravstvenih službi.

-         Medijacija koju sprovodi savetnik za zaštitu prava pacijenata je imala efekta u velikom broju situacija jer je često skratila i ubrzala put administrativnih procedura koje nisu jednostavne, navodi za Radio Lunu savetnik za zaštitu prava  pacijenata Biljana Stevanetić. Ona dodaje da su pacijenti u većini slučajeva bili zadovoljni nakon ukazane pravne pomoći i otklanjanja nejasnoća.

Pacijenti su 2015. godine podneli 20 prigovora na rad zdravstvenih službi u Užicu. Od 11 prigovora koji su se odnosili na rad Doma zdravlja, jedan je bio osnovan. Isto toliko je bilo osnovanih prigovora od devet, koliko ih se odnosilo na užičku bolnicu. Te godine je savetnik za zaštitu prava pacijenata u Užicu pružio 160 saveta.

Po prigovorima pacijenata su 2014. godine sprovedena 34 postupka. Ukupno je bilo devet osnovanih prigovora, dok su ostali bili neosnovani ili su pacijenti tokom postupka odustali od daljeg toka. Neformalnih prigovora koji su završeni razgovorom savetnika i pacijenata je bilo i 2014. godine, kada je savetnik dao 150 saveta pacijentima u Užicu.

Čekanje u redovima na pregled je vrlo česta primedba pacijenata u Užicu, prema rečima savetnika za zaštitu prava pacijenata.

-         Savetnik se za svaku pojedinačnu situaciju obraćao direktorima i apelovao za pomoć jer su u pojedinim situacijima u redovima bili pacijenti koji imaju veći broj teških dijagnoza i za koje je praktično bila nesnošljiva takva situacija, navodi za Radio Lunu Biljana Stevanetić.

Ona dodaje da se veliki broj pacijenata obraćao savetniku jer kompjuterski program za zakazivanje specijalističkih pregleda od strane lekara opšte prakse, koji je povezao Dom zdravlja Užice i Opštu bolnicu, nije zaživeo u celosti.

Pacijenti su zamerali što ponekad i po i nekoliko meseci ne mogu da dođu na red kod lekara zbog zauzetih termina. Nezadovoljni su bili i zbog dugog čekanja na specijalistički pregled, što, kako podseća savetnik, utiče na njihovo zdravstveno stanje. Mnogi pacijenti odlaze kod privatnih lekara jer tako preglede završavaju odmah.

-         Pacijenti se nisu žalili na rad privatnih ordinacija, čak su isticali ljubaznost u postupanju zdravstvenih radnika u njima, navodi savetnik za zaštitu prava pacijenata u Užicu Biljana Stevanetić.

Ona navodi i da pacijenti često postavljaju pitanje mogućnosti povraćaja novca za lečenje od Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje, nezadovoljni restriktivnom politikom RFZO-a kad su u pitanju njihove mogućnosti za refundaciju sredstava.

-         Pacijenti su se u velikoj meri obraćali tražeći savet o mogućnostima refundacije sredstava kad su u pitanju pregledi kod privatnog lekara i u privatnim laboratorijama jer državne laboratorije često nemaju sve potrebne reagense, nužne za analizu zdravstvenog stanja pacijenta, navodi se i u Godišnjem izveštaju Saveta za zdravlje koji je usvojen na 11. sednici Skupštine grada Užica, 28. februara.

U izveštaju piše i da su pacijenti prošle godine iznosili primedbe na neljubaznost i bahatost zdravstvenih radnika u pojedinim situacijama, dok savetnik za zaštitu prava pacijenata navodi da su pacijenti u pojedinim situacijama hvalili rad i isticali profesionalnost i požrtvovanost u radu lekara i medicinskih sestara.

Anketa sa sajta Zdravstvenog centra Užice 

Pacijenti se žale na organizaciju rada pojedinih službi. Direktori zdravstvenih ustanova su često isticali manjak objektivnog broja zaposlenih i manjak materijalnih sredstava za rad kao faktore koji utiču na rad službi.

-       Direktori najčešće ističu problematiku rada na optimalnom nivou koji predstavlja rizik, kad neko od zdravstvenih radnika koristi bolovanje ili odmor, jer se tada broj onih koji menjaju odsustne svodi na situaciju da zaposlenih nema dovoljno, što izaziva gužvu i nezadovoljstvo pacijenata, navodi Biljana Stevanetić. Ona podseća da je savetnik zaposlen u Gradu Užicu i da su direktori i rukovodioci zdravstvenih ustanova nadležni za potencijalno sankcionisanje postupanja zdravstvenih radnika na koje se prigovor odnosi. 

Komentari (1)

ostavi komentar
sub

04.03.

2017.

anonymous ogorčen [neregistrovani] u 00:47

dok čekaš,umrećeš

ima jedan doktor koji te samo što ne išamara,Krajnje drzak,a nalaz nadžvrljega da niko ne može da pročitai uopšte ne piše zvaničnu šifru bolesti,Pacijent mora da bude svetinja,Šta je to zakazivanje,pa dok dođem na red sto puta ću umreti.kakva je onda svrha zdravstva za koje sam unapred zdrav plaćao 40 god,a sad moram da platim,za pregled kod tih istih doktora iz bolnice,kod kojih se čeka mesecima,Samo se moli Bogu da se ne razboliš!

Odgovori

Ostavi komentar

antiRobotImage