Naslovna  |  Užički kraj  |  Planeta: Naučnica iz Užica u timu eksperata koji stvaraju alternativu štetnom duvanskom dimu
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj

Pošalji prijatelju

Užički kraj

20. 06. 2018.

Autor: Radio Luna Izvor: Radio Luna/Represent Communications

Broj pušača nije smanjen, pa se traže manje štetne alternative

U stvaranju budućnosti bez duvanskog dima učestvuje i jedna srpska naučnica, Emilija Veljković, rodom iz Užica, sa stalnim adresama u Švajcarskoj i Singapuru, otkriva magazin Planeta.

U razgovoru za taj magazin za nauku, istraživanja i otkrića, Veljkovićeva je otkrila koja je njena uloga u razvoju alternativnih duvanskih proizvoda.

-          Svesni smo da su cigarete štetne za ljudsko zdravlje, i smatramo da je naša moralna obaveza da se ozbiljno posvetimo tom problemu, ponudimo alternativu i osmislimo proizvode koji imaju potencijal da budu manje štetni za zdravlje čoveka, a istovremeno predstavljaju zamenu koja će zadovoljiti potrebe korisnika koji ne mogu jednostavno da ostave duvan, kaže Emilija Veljković, po obrazovanju molekularni biolog. Doktorirala je na fakultetu u Cirihu, radila na Institutu u Vinči i Filip Morisu.

Inače, Svetska zdravstvena oganizacija procenjuje da će broj pušača na svetu 2025. godine biti na nivou od 1,1 milijardu ljudi, koliko ih otprilike ima i sada.

Nema komentara.