Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj
 

Pošalji prijatelju

Užički kraj

08. 08. 2017. Beograd/Užice

Autor: Radio Luna Izvor: Radio Luna

U Užicu 18. i 19. avgusta

Žestival, praznik i promocija voćnih rakija

Cilj te privredno-turističke manifestacija jesu očuvanje tradicije, promocija i unapređenje proizvodnje i plasmana voćnih rakija i predstavljanje turističkih i drugih potencijala Srbije i regiona.

Više od stotinu rakija iz Zlatiborskog okruga, Srbije i regiona nadmetaće se u u tri kategorije za naziv najboljih na fetsivalu voćnih rakija koji se u Užicu održava 18. i 19. avgusta.

Festival voćnih rakija, poznatiji kao Žestival, ove godine je međunarodnog karaktera. Na festivalu će, kako je najavio predsednik Organizacionog odbora festivala Branislav Mitrović, izlagati i ozbiljne destilerije iz Bosne i Hercegovine i Crne Gore.

Prema njegovim rečima, osim afirmisanih proizvođača, Žestival promoviše i podstiče nove proizvođače, posebno poljoprivredna gazdinstava koja imaju potencijal za proizvodnju.

-           Taj potencijal će se najbolje videti kroz namanje 100 uzoraka raznih rakija koje će izložiti više od trideset izlagača. Lista još nije zaključena, ali izvesno je da će sem šest opština Zlatiborskog okruga, u kategoriji poljoprivrednih gazdinstava svoje predstavnike imati proizvođači iz Gornjeg Milanovca i Ivanjice, te pograničnih suseda Višegrada i Rudog, naveo je Branislav Mitrović koji je i predsednik Skupštine grada Užica.

Žiri, u kome će biti, kako navode organizatori Žestivala, najveći stručnjaci u toj oblasti sa Poljoprivrednog fakulteta u Beogradu i Instituta za voćarstvo iz Čačka, ocenjivaće rakije u tri kategorije -preduzeća i preduzetnici i individualna gazdinstva.

Osim voćnih rakija, na festivalu će izlagati eminentni proizvođači i distrubuteri poljoprivredne mehanizacije, opreme za spravljanje, skladištenje i pakovanje rakija,

Posetiocima će se predstaviti  i proizvođači prateće opreme kao što su kazani, drvene, prohromske, staklene i keramičke posude, opreme za pčelarstvo.

Posetiocima će biti predstavljeni stari zanati i tipični proizvodi poput meda, užičke pršute, lekovitog bilja, organske proizvodnje.

Na Žestivalu će biti predstavljena i rakija od kivija, proizvođača iz Virpazara, ali izazov će biti i degustacija najveće komplet lepinje na svetu, što je, kako navode organizatori Žestivala, svojevrsna najava za naredni Žestival kada će se Šuljagina “lepinja sa sve” boriti za Ginisov rekord.

-             Cilj te privredno-turističke manifestacija, koja je takmičarskog i prodajnog karaktera, jesu očuvanje tradicije, promocija i unapređenje proizvodnje i plasmana voćnih rakija, kao i predstavljanje turističkih i drugih potencijala Srbije i regiona, navode organizatori Žestivala.

Žestival organizuje Grad Užice u saradnji sa Regionalnom privrednom komorom, Poslovnim klubom Zapadne Srbije, Regionalnom agencijom Zlatibor, Poljoprivredno savetodavnom i stručnom službom Užice i Turističkom organizacijom regije Zapadna Srbija. Festival je podržala Stalna radna grupa za regionalni ruralni razvoj u jugoistočnoj Evropi SWG, u partnerstvu sa Nemačkom agencijom za međunarodnu saradnju GIZ, uz finansijsku podršku nemačkog federalnog Ministarstva za ekonomski razvoj i saradnju. 

-      U temelju naše manifestacije je tradicija. Veoma zanimljiv je podatak da je 1892. užički preduzetnik Toma Naumović u Briselu izlagao užičku klekovaču i dobio zlatnu medalju. Poslednjih decenija pojavom sve većeg broja porodičnih destilerija i uključivanjem nauke u celi proces, naše rakije na domaćem i stranom tržištu zauzimaju važno mesto, rekao je Mitrović, dodajući da pojedine rakije na svetskom tržištu imaju višu cenu nego škotski viski i francuski konjak:

Istakavši da voćna rakija još nije dovoljno afirmisana i da se o tom proizvodu sa velikim mogućnostima ne govori na pravi način, Mitrović navodi da je Žestival, između ostalog, ima misija da razbije predrasude o rakiji kao, kako je naveo, piću siromašnih za brzo opijanje i da je predstavi kao vrhunski proizvod koji se, kako kaže jedan od slogana  ne pije, nego degustira, u njoj se uživa i predstavlja divno putovanje kroz svet nastao od kvalitetnog voća.

Ključni deo Žestivala je kako od nesumnjivog potencijala napraviti siguran posao, ističu iz Regionalne razvojne agencije Zlatibor Užice.

-          Posao brendiranja naših proizvoda na domaćem i posebno međunarodnom tržištu traje svih 365 dana u godini, a tokom ova dva dana festivala predstavićemo sve učesnike u lancu, od proizvođača voća i rakija, pratećih proizvoda i izvoznika i kako da tu klimatsku konkurentnu prednost pretočimo u finalni proizvod, a ne samo da izvozimo voće, kazao je direktor Regionane razvojne agencije Slavko Lukić, naglašavajući da su u posao brendiranja uključene i značajne međunarodne asocijacije i agencije i da ta saradnja već daje značajne rezultate.

Spomenuvši kao dobar primer destileriju Zarić u Kosjeriću, koja je prošle godine imala više od 1300 individualnih kooperanata, malih proizvođača voća i meke rakije, koja je poluproizvod, Slavko Lukić ističe da je od posebog značaja uključivanje malih proizvođača, jer se, kako je rekao, samo uz njihovu pomoć može garantovati kontinuirano snabdevanje i standardan kvalitet.

-       Samo tako možemo ići u osvajanje oznake geografskog porekla, rekao je Lukić.

Razbijanje prerasude da će po ulasku u Evropsku uniju Srbiji biti onemogućena proizvodnja rakije, samim tim i priprema proizvođača za standarde koje treba primeniti da bi se osvojilo probirljivo tržište, kako navode iz RRA Zlatibor, jedna od važnijih uloga te razvojne agencije tokom cele godine i fetsivala.

Prednost u toj utakmici je, kako ističu, tradicija organske proizvodnje voća, ali je, kako kažu, potrebno uvesti i najsavremeniju tehnologiju u njegovu preradu.

-        Dugoročno najbolja investicija je ulaganje u brendiranje voća i voćnih proizvoda, naveo je Lukić i širi kontekst Žestivala.

Za festival voćnih rakija u Užicu, kako navode, vlada sve veće interesovanje učesnika i posetilaca.

Prema rečima direktora Turističke organizacije regije Zapadna Srbija Miroslava Rađena, Žestival bi u narednim godinama trebalo da dostigne značaj i kvalitet manifestacija poput Drinske regate i ivanjičke Nušićijade, koje privlače veliki broj posetilaca.

-       Istraživanja o motivaciji za turističku posetu nekom kraju pokazuju da je među prva tri motiva upravo gastronomska ponuda, a mi možemo da se pohvalimo kvalitetnom ponudom voćnih rakija, kazao je Rađen.

Kako je najavljeno i u beogradskom Medija centru, Međunarodni festival voćnih rakija Žestival, treći po redu, održava se na Gradskom trgu u Užicu.

Boemsko veče biće održano u okviru Žestivala 18. avgusta, kada će se na gradskom trgu, uz užičke tamburaše, evocirati uspomene na čuvene užičke boeme.

Posle radnog programa koji počinje dan kasnije u 11 sati, a koji se završava proglašenjem pobednika, nastupiće i grupa Legende.

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage