Naslovna  |  Srbija  |  Kinezi prave novi most preko Save, gde? FOTO
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj sfsštampaj
 

Pošalji prijatelju

Srbija

03. 10. 2017.

Izvor: B92/Beobuild

Kinezi prave novi most preko Save, gde? FOTO

U martu ove godine otvoreni su radovi na izgradnji auto-puta Surčin-Obrenovac, 17,6 kilometara dugoj deonici auto-puta Beograd – južni Jadran.

 

Foto: Beobuild
Foto: Beobuild

Ona će već izgrađene deonice koridora 11 povezati sa Beogradskom obilaznicom.

Projektovan je kao klasičan auto-put sa po dve trake, uz zaustavnu za svaki pravac (2 х 3,75m+2,5m) i razdelnim pojasom širine 4 metra. Planirane su dve denivelisane petlje, jedna u Surčinu na ukrštanju sa Obilaznicom, a druga na ukrštanju sa Obrenovačkim putem. Treba napomenuti da će se u zoni petlje Surčin nalaziti i buduća čeona naplatna rampa za sve koji se uključuju na auto-put ka Čačku, piše Beobuild.

Foto: Beobuild
Foto: Beobuild

 

Na trasi se nalazi sedam mostova, a svakako najvažniji je novi most preko Save, koji sa ukupnom dužinom od skoro 1,6 kilometara predstavlja vrlo značajan građevinski poduhvat. Most praktično preseca ušće Kolubare u Savu, a sastoji se od glavnog mosta i dve prilazne konstrukcije. Glavni most ima dužinu od 370 metara i projektovan je kao betonska konstrukcija na koju se nadovezuju prilazne konstrukcije od prednapregnutog betona. Severna prilazna konstrukcija biće dugačka 416 metara, dok južni prilaz premošćava Kolubaru i ima 797 metara. Konstrukcijski i tehnološki vrlo sličan Pupinovom mostu na Dunavu, imaće 175 metara širok glavni raspon iznad plovnog puta i visinu od oko 24,5 metara iznad vode.

Foto: Beobuild
Foto: Beobuild

 

Kako je most preko Save i najkompleksniji objekat na trasi auto-puta, njegova izgradnja je prva počela i do sada je završen vrlo značajan deo posla. Koristeći povoljan vodostaj izvođač je završio šipove svih stubova na suvom, pa se na dosta pozicija već vrši betoniranje stubova i ležišnih greda. Završeni su i svi šipovi na dva glavna stuba u vodi, oko jednog je već formiran zagat i iz njega izvučena voda. U narednom periodu biće rađeni preostali stubovi u vodi, a nedavno je i prva deonica trase auto-puta dobila građevinsku dozvolu, što najavljuje skori početak trasiranja preostalih 16 kilometara. Kineski radnici gradiće most preko Save, dok će ostale radove i objekte na trasi auto-puta izvoditi domaći kooperanti.

Foto: Beobuild
Foto: Beobuild

 

Ugovor o izgradnji auto-puta Surčin-Obrenovac potpisan je sa kineskom kompanijom CCCC (China Communications Construction Company), projekat vredan 208 miliona evra kreditira kineska Eksim banka. Rok za završetak svih radova je 32 meseca, odnosno do kraja 2019. godine.

Nema komentara.

Ostavi komentar

antiRobotImage